خدمات فیس بوک

خدمات فیس بوک (0)

خدمات فیس بوک

فیسبوک یک وب سایت شبکه اجتماعی است که در 4 فوریه 2004 توسط جوانی به نام مارک زاکربرگ و دوستانش ادواردو ساورین، اندرو مک‌کالم، داستین موسکوویتز و کریس هیوز در دانشگاه هاروارد به وجود آمد. که کاربران می‌توانند نظرات، تصاویر، فیلم‌ها و حتی تبلیغات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این شبکه اجتماعی بزرگ برای لینک دادن به اخبار و محتوای جالب در سایر وب سایت‌ها، چت زنده و تماشای ویدیو، و حتی پیدا کردن دوست و آشنایان قبلی خود استفاده می‌شود.  فیسبوک یک صفحه مجازی است که کاربران اینترنتی از سرتاسر دنیا، می توانند به طور رایگان از آن استفاده کنند.

فعالیت فیسبوک در سالهای 2014 و 2015

فیسبوک اظهار داشت که ابزارهای جدید آن برای انتشار آگهی‌های تبلیغاتی به گونه‌ای طراحی شده است که به کسب و کارها امکان می‌دهد کمپین‌های موبایلی خود را بهتر از گذشته مدیریت کنند و گسترده‌تر از قبل با مشتریان ارتباط داشته باشند. فیسبوک در فوریه ۲۰۱۴ شرکت پیامک‌رسانی واتس‌اپ را به بهای ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد. این بزرگترین سرمایه‌گذاری فیس‌بوک تا همین تاریخ به‌شمار می‌رود. برای خرید این شرکت ۴ میلیارد دلار نقد، ۱۲ میلیارد دلار از حق مالکیت خود و ۳ میلیارد دلار سهام هم بعداً به مالکان و حدود پنجاه کارمند واتس‌آپ تعلق خواهد گرفت. مارک زاکربرگ در بیانیه‌ای واتس‌اپ را سرویسی «فوق‌العاده با ارزش» توصیف کرد و گفت فکر خرید واتس‌اپ یازده روز پیش از خرید سهام ذهنش گذشته‌است. او پیش‌بینی کرد کاربران واتس‌اپ از یک میلیارد تَن خواهد گذشت. پیش از این بزرگترین خرید فیس‌بوک خرید اینستاگرام به بهای یک میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ بود.

در فوریه ۲۰۱۵ (بهمن ۱۳۹۳) فیسبوک امکان جدیدی را ایجاد کرد که به کاربر اجازه می‌دهد فردی را به عنوان وارث حساب کاربری (legacy contact) خود برگزیند. این ویژگی نخست در ایالات متحده در دسترس بوده و سپس در سایر کشورها نیز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. فیسبوک پیش از این به منظور حفظ حریم شخصی و امنیت خانواده و دوستان، نمایه شخصی افراد فوت شده را مسدود می‌کرد. افرادی که به عنوان وارث انتخاب می‌شوند دسترسی محدودی به حساب کاربری افراد فوت شده دارند. آن‌ها می‌توانند پست ارسال کنند، عکس نمایه را تغییر دهند، به درخواست‌های دوستی پاسخ دهند و بایگانی از عکس‌ها و پست‌های کاربر را دانلود کنند. اما این به این معنی است که آن‌ها نمی‌توانند محتوای پیام‌های خصوصی کاربر را دانلود کنند و پست‌های نوشته شده توسط خود کاربر یا دوستان فیسبوکی او را ویرایش کنند و یک عکس یا کل حساب کاربری را پاک کنند

کاربران برای بهره‌گیری کامل از فیس‌بوک باید در آن نام‌نویسی کنند. پس از نام‌نویسی، امکان ایجاد نمایه شخصی، افزودن دیگر کاربران به فهرست دوستان، فرستادن و دریافت پیام و دریافت آگاه‌سازی از تغییرات دوستان خود فراهم می‌شود. علاوه بر این موارد، پیوستن به گروه‌های مورد علاقه، یافتن هم‌کاران، هم‌کلاسی‌ها، پسندیدن پست‌ها، بیان دیدگاه و دسته‌بندی دوستان از امکانات دیگر این سیستم است.

حریم خصوصی فیسبوک

مارک زاکنبرگ، مدیرعامل فیسبوک در سخنرانی اخیر خود درباره ی سوق فیسبوک به سمت حفظ حریم خصوصی خبر داد. در کنفرانس توسعه دهنده وب سایت فیس بوک, مدیر اجرایی گفت که حریم خصوصی رکن تعیین‌کننده ساختار شبکه اجتماعی او خواهد بود. اظهارات او بیان می کند که فیسبوک از حالت عمومی به سوی پلت فرم متمرکز به حالت “حفظ حریم خصوصی” تغییر پیدا می کند.

فضای کاربری فیس بوک

فیس بوک برای کاربران خود، محیطی را ایجاد می کند که آنها می توانند اتاقی متشکل از دوستان و آشنایان را برای خود ترتیب دهند. هر کاربری در فیس بوک یک صفحه شخصی برای خود دارد که پیغام های شخصی خود را در این صفحه مشاهده می کند. علاوه بر این یک صفحه عمومی برای هر کاربر وجود دارد که در آن صفحه می تواند مطالب، عکس و فیلم هایی که توسط دوستان و آشنایانش به اشتراک گذاشته شده، ببیند و درباره آنها نظر دهد و یا ابراز علاقه کند. هر کس از این امکان برخوردار است که دائما بر لیست دوستان خود بیفزاید و افراد جدیدی را به عضویت در لیست دوستانش، دعوت کند

فعالیت فیس بوک در ایران

فعالیت فیس بوک در جامعه ما، فراز و نشیب‌های زیادی را به دنبال داشته است. این شبکه اجتماعی تا پیش از سال 1388 از طریق شبکه اینترنت در دسترس ایرانیان در داخل کشور بود ولی بعد از حوادث مربوط به انتخابات، فیلتر شد و مدتی بعد آزاد شد اما در حال حاضر مدت زمان زیادی است که دسترسی به این شبکه در ایران، از طریق فیلتر شکن صورت می گیرد.  این موضوع در کنار فیلتر بودن فیس بوک در ایران باعث شده آمار دقیقی از تعداد کاربران فیس بوک در ایران وجود نداشته باشد و برآوردهای مختلفی در این مورد به عمل آید. در کنار این موضوع، به دلیل تاثیرگذاری های این شبکه بر عده ای از افراد، استفاده از این شبکه توسط برخی از علمای دینی و مسئولین،  غیرمجاز شمرده شد و حتی غیرشرعی بودن استفاده از فیس بوک هم مطرح گردید. این مسئله تنها در جامعه ما مطرح نشد. بلکه به طور مثال دانشگاه الازهر کشور مصر، اعلام کرد که استفاده از فیسبوک برای مسلمانان حرام است. آن‌ها دلیل صدور این فتوا را فروپاشی خانواده‌ها اعلام کردند. اما دلایل دیگری هم ممکن است برای این مسئله وجود داشته باشد و ان هتاکی به ساحت مقدس پیامبر اسلام و اهل بیت است.

برخی از ویژگی های فیسبوک

  • اشتراک گذاری عکس، فیلم و متن
  • با فیس بوک همانند قسمت لایو اینستاگرام می توانید ویدیو خود را زنده پخش  کنید.
  • ارسال پست‌های تخصصی در مورد وضعیت شخصی
  • می‌توانید برای دوستان خود یک لیست تشکیل دهید
  • فیس بوک به سایر شرکت ها این اجازه را می دهد که در فیسبوک به بازار یابی برای شرکت و یا محصول خود بپردازند.
  • تنظیمات حریم خصوصی بر عهده شماست
  • عکس‌های شخصی را آپلود کنید
  • فیسبوک به عنوان یک سیستم تایید هویت جهانی استفاده می شود.
  • یک منبع کسب درآمد برای خود درست کنید
  • در این شبکه اجتماعی شما با گفتن سلام می‌توانید با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید.
  • جلوگیری از انتشار پیام‌های خصوصی و دسترسی افراد غیر مجاز
  • امکان لایک کردن مطالب و برقراری ارتباط با سایر افراد
  • جلوگیری از پخش محتویات نا سالم و فیلتر شدن محتویات بد.

آیا میتوان در فیس بوک بازاریابی کرد ؟

فیسبوک دارای یک سری استراتژی بازاریابی است که با توجه به آنها می توانیم تبلیغات تاثیرگذار داشته باشیم و به کسب و کار خود رونق ببخشیم. اولین قدم برای بازاریابی، مشخص کردن هدف است. از خودمان باید این سوالات را بپرسیم که چرا می خواهیم در فیسبوک تبلیغات انجام دهیم؟ زمانی که اهداف خود را تعیین کنید می توانید استراتژی بازاریابی خود را تنظیم کنید. قدم بعدی مشخص کردن بودجه ی ماهیانه است. فیسبوک یک پلت فرم مبتنی بر پول است. زمانی که برای تبلیغات خود هزینه کنید، فیسبوک آنها را در صفحه ی کسانی می گذارد که اصلا از آن خبر نداشته اند. بعد از مشخص کردن هدف و مخاطبین و تعیین بودجه باید به فکر تولید محتوای مناسب باشید. محتوای خوب و غنی مشتریان زیادی را جذب می کند. باید در نظر داشته باشید که طبق زمان بندی محتواهای خود را انتشار دهید و این طور نباشد که در یک روز تعداد زیادی محتوای منتشر کنید و در روزی دیگر هیچی. نرم افزار های زمان بندی نیز وجود دارند که با کمک آنها طبق زمان بندی می توان مطالب را منتشر کرد و نیاز به انتشار دستی نیست. اگر محتوا دارای عکس و فیلم باشد بهتر است و تاثیر بیشتری بر روی مخاطبین دارد.

روش های تبلیغات در فیسبوک و مزایای آن

 یکی از فواید تبلیغات در این شبکه این است که کاربران روزانه آن را چک می کنند.بزرگ ترین فایده ی تبلیغات در این شبکه اجتماعی، به دست آوردن مشتری های هدفمند است. اگر شما دقیقا مشتریان خود را بشناسید می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید.با استفاده از تبلیغات در این شبکه می توانید ترافیک سایت خود را بالا ببرید. برای هرکس که دنبال کننده ی صفحه ی شما در فیس بوک است می توانید آدرس سایت خود را بفرستید تا ترافیک آن بالا رود.

اگر به دنبال فالوور واقعی هستید و نمی‌خواهید که از فالوور تقلبی استفاده کنید، بهتر است از ربات هوشمند اینستاگرام استفاده کنید.
۱. افزایش چشمگیر فالوور واقعی

۲. ارسال پست‌های زمان‌بندی شده:

۳. حذف نظرات توهین‌آمیز:

۴. ارسال خودکار پیغام به دایرکت:

۵. رصد کردن گزارشات:
 
 
 
 

 
پشتیبانی تلفنی 24 ساعته : 02128427086 - 01154233545
طراحی شده توسط تیم دیتادیزاین
....
....
....
info [at] datadesign . ir