اینفلوئنسر و اینفلوئنسر مارکتینگ

Rate this item
(2 votes)

اینفلوئنسر در اینستاگرام

در حال حاضر در فضای مجازی افرادی وجود دارند که در میان سایر کاربران از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند. این محبوبیت از جنس محبوبیت سلبریتی‌ها نیست. محبوبیت این افراد که اینفلوئنسر نامیده می‌شوند از صداقت و تجربشان است. آن‌ها دارای فالوورهای زیاد و نرخ تعامل بالا هستند که مدام در حال پیگیری و حمایت از آن‌ها می‌باشند. به همین دلیل نوع جدیدی از بازاریابی به نام اینفلوئنسر مارکتینگ در فضای کسب و کار فعالیت خود را آغاز کرده‌است. یکی از روش های موفق بازاریابی در شبکه های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ است که به معنای استفاده از افراد تاثیرگذار برای بازاریابی کالا و خدمات موردنظر است. در این روش برندها با افراد تاثیرگذار یا صفحاتی که طرفداران زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارند همکاری می‌کنند تا با استفاده از اعتبار نظرات آن‌ها در نزد مخاطبانشان، محصول یا برند خود را تبلیغ کنند. بر اساس تحقیقات، کاربران شبکه‌های اجتماعی در صورت مواجه شدن با محتوای تبلیغاتی تأثیرگذار، پنج برابر بیشتر نسبت به خرید محصول یا خدمات تبلیغ‌شده تمایل خواهند داشت.

اما برای اینفلوئنسر شدن باید اینفلوئنسر کیست ، اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و باید  به یکسری نکات پایبند بود که در زیر به آن ها اشاره شده است. با اینستامارکت ایران همراه باشید.

اینفلوئنسر کیست

اینفلوئنسر کیست

در اینفلوئنسر مارکتینگ تعریف از فرد تاثیرگذار کسی است که با استفاده از توانایی‌اش، مشتریان بالقوه یک برند را برای استفاده از محصولات یا خدمات آن برند ترغیب می‌کند. اجازه دهید ساده‌تر توضیح دهیم. فرد یا افرادی که برند شما را به افراد تاثیرپذیر از خود معرفی می‌کنند و باعث آشنایی و صدالبته اعتماد آن‌ها نسبت به برند شما می‌شوند اینفلوئنسر هستند. به زبان بسیار ساده، اینفلوئنسر یا همان فرد تأثیرگذار، کسی است که مردم یا بخشی از افراد او را می‌شناسند، دوستش دارند و از حرف‌هایش تأثیر می‌پذیرند.

این فرد دقیقاً همان کسی است که هرچه بگوید شما می‌خرید.
واژه influencer در لغت به معنی «تاثیرگذار» است. اما در دنیای شبکه‌های اجتماعی به کسانی گفته می‌شود که در یک یا چند شبکه اجتماعی شناخته شده باشند. اولین تاثیرگذاران بی نام و نشان در دنیای اینترنت حدود ده سال پیش و بر بستر سرویس یوتیوب اعلام وجود کردند. شوخی‌های غیرمعمول، آموزش، مستندنگاری و اسکرین کست از مراحل مختلف بازی‌های کامپیوتری از جمله موضوعاتی بودند که برای تولید ویدئوی در یوتیوب مورد استفاده قرار می‌گرفتند.
به مرور زمان و افزایش ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی سر و کله اینفلوئنسرها در دیگر شبکه‌های اجتماعی مثل ایننستاگرام و فیسبوک و توییتر هم پیدا شد.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer marketing) یک روش بازاریابی است که از افراد شناخته شده در حوزه‌های کاری مختلف برای رساندن پیغام برند به بازار استفاده می‌شود. درواقع شما در این روش به افراد تأثیرگذار یا اینفلوئنسرها (influencers) مبلغی را پرداخت می‌کنید که محصول یا خدمات شما را به شکل غیرمستقیم برای مشتری‌ها تبلیغ کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ معمولاً با اشکال دیگری از بازاریابی یعنی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا همراه است. شما با کمک اینفلوئنسرها محصول یا خدماتی را به کاربران معرفی کنید. شک نکنید که اگر این نوع تبلیغات، هدفمند و درست انجام شود حتما نتیجه خوبی می‌گیرید.
این روزها تعداد اینفلوئنسرهای اینستاگرام زیاد شده و هرکدام در زمینه خاصی فعالیت می‌کنند. با توجه به کسب و کاری که دارید، باید با توجه به یک سری عوامل تصمیم بگیرید که تبلیغ خود را به کدام اینفلوئنسر بدهید.

انواع اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی

انواع اینفلوئنسر ها

برای اینکه بتوانید در اینستاگرام از نقش اینفلوئنسرهای برای بازاریابی استفاده کنید، باید تشخیص دهید که اینفلوئنسرهای اینستاگرام در چه دسته‌ای جای می‌گیرند. در یک دسته بندی کلی اینفلوئنسرهای از نظر محتوای پردازشی به دسته بندی زیر تقسیم بندی می‌شوند:

 سلبریتی‌ها یا افراد مشهور

یک سری از افراد به واسطه شغلی که از قبل داشته‌اند معروف هستند و حالا هم در فضای اینستاگرام محبوبیت و معروف بودن خودشان را دارند. یعنی تعداد زیادی افراد آن‌ها را فالو می‌کنند. مثل بازیگرها، خواننده‌ها، بعضی سیاستمدارها و… مثلا رامبد جوان، الناز شاکردوست و خیلی دیگر از سلبریتی‌های ایرانی، که تاثیر خیلی زیادی روی مردم دارند. اگر بتوانید تبلیغاتتان را به این سلبریتی‌ها بسپارید تاثیر زیادش را حتما می‌بینید.

اینفلوئنسرهای های سبک زندگی ( Life Style )

این دسته از اینفلوئنسرها با انتشار محتوایی از سبک زندگی خود به بیان روزمرگی ها از طریق متن و تصویر می‌پردازد. رمز موفقیت این دسته از اینفلوئنسرهای اینستاگرام توانایی پردازش زندگی خود بوده و محتوایی تصویری باکیفیت از خانه، پوشش، سبک زندگی خود ارائه می‌دهند. خانم‌های جوان، تازه عروس‌ها، خانم های مصمم برای رژیم لاغری و جوان‌های متمول! اکثر این دسته بندی را تشکیل می‌دهند.

اینفلوئنسرهای ورزشی

این دسته از اینفلوئنسرها معمولا با انتشار تصاویر ورزشی خود، مخاطبانی با خط فکری مشترک را جذب می‌کنند. این روزها علاقه زیاد دختر و پسرهای جوان به ورزش و باشگاه‌های ورزشی غیرقابل انکار بوده و این دسته از اینفلوئنسرها مشوقی جذاب برای این قشر محسوب می‌شوند. این دسته از اینفلوئنسرهای اینستاگرام را معمولا افراد جوان و با استایل ورزشی جذاب تشکیل می‌دهند.

اینفلوئنسرهای کمدین

این دسته از اینفلوئنسرها با انتشار محتوایی طنز و معمولا در قالب ویدئو، به جذب عمومی مخاطبان می‌پردازند. این دست از اینفلوئنسرها معمولا قدرت زیادی برای تاثیرگذاری ندارند اما به واسطه فالوورهای زیاد، می‌توانند پیامی خاص را به افراد زیادی انتقال دهند.

اینفلوئنسرهای رسانه‌ای

این دسته از اینفلوئنسرها معمولا در حوزه انتشار اخبار و وقایع جامعه فعال هستند و می‌توان افراد معروف که در رسانه نیز حضور دارند را در این دسته بندی جای داد. به طور کلی این دسته از اینفلوئنسرها به مسائل اجتماعی و اقتصادی می‌پردازند. برندهای شخصی و افراد فعال در کسب و کار، بیشترین درصد را در این دسته بندی تشکیل می‌دهند.

اینفلوئنسرهای آموزشی

این دسته از اینفلوئنسرهای اینستاگرام به انتشار محتوای آموزشی و معمولا در قالب ویدئو می‌پردازند. آموزش زبان انگلیسی سهم بیشتری از این دسته بندی را به خود اختصاص داده، اما آموزش های مربوط به سخنرانی، فن بیان نیز در نوع خود سهم بالایی دارد.

ویژگی‌های اساسی یک اینفلوئنسر

ویژگی‌های اساسی یک اینفلوئنسر

جدا از مباحثی که مربوط به مرتبط بودن اینفلوئنسر به نوع کسب‌و‌کارهاست، هر فرد موثری باید یک‌سری ویژگی‌ها را برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر دارا باشد. اگر در انتخابتان این وسواس‌ها را نداشته باشید، ممکن است نتیجه کمپینتان یک افتضاح تمام عیار باشد. پس باز هم تاکید می‌کنیم، استفاده از اینفلوئنسر نامناسب (که در فضای دیجیتال فارسی کم هم نیستند) نه‌تنها مفید نیست بلکه سرتاسر ضرر است.
حالا این ویژگی‌ها چه چیزهایی هستند؟

محبوب بودن

یک اینفلوئنسر خوب، باید درمیان مخاطبانش محبوب باشد. یادتان باشد صمیمیت لزوم محبوبیت نیست. هستند افراد بسیاری که برخورد خشکی با مخاطبانشان داشته باشند، اما بازهم برای آن‌ها محبوب باشند. اینفلوئنسری که توانسته برای خود محبوبیت کسب کند، صلاحیت کسب محبوبیت برای برند شما را هم دارد.

اشتیاق

اگر یک نفر نسبت به حیطه تخصصی خود هیچ شور و شوقی نداشته باشد، به‌چه‌دردتان می‌خورد؟ قطعاً هیچ!
فرد تاثیرگذار باید اهمیت زیادی برای حیطه خود قائل باشد. مشتاق به‌روز بودن باشد. دائماً درحال یادگیری بیشتر در زمینه تخصصی خود باشد و این اینفلوئنسر بسیار قابل‌اعتمادتر است.

تعامل

هدف هر برندی از اینفلوئنسر مارکتینگ، وارد شدن به دایره‌ مخاطبین آن فرد تاثیرگذار است. اگر مورد شما با مخاطبان خود تعاملی نداشته باشد، باید کمپین را قبل از اجرا شکست خورده دانست. اینفلوئنسر خوب نه‌تنها برند شما را معرفی می‌کند، بلکه به شیوه‌های مختلف مخاطبان را بیشتر درگیر محتوای تبلیغاتی مربوط به شما و برندتان می‌کند.

چگونه در اینستاگرام تبلیغات انجام دهیم

برای خواندن این مقاله روی عکس کلیک کنید.

اعتبار

دوست دارید یک شیاد، کلاه‌بردار، نان به‌نرخ‌روزخور و … معرف برندتان باشد؟ نه؟ به‌همین خاطر اعتبار یک اینفلوئنسر مسئله‌ای است که حتماً باید حواستان به آن باشد. بزرگ‌ترین دستاورد یک کمپین موفق اینفلوئنسر مارکتینگ جلب اعتماد مردم است. اگر برندتان را توسط فردی که معتبر نیست تبلیغ کنید، نه‌تنها در جلب اعتماد ناموفق خواهید بود، بلکه در آینده باید تلاش چندین برابری داشته باشید تا ثابت کنید که مثل آن شخص کلاه‌بردار نیستید.

آشنایی با بازاریابی

تمام ویژگی‌های بالا را باید در کنار بلد بودن بازاریابی گذاشت تا بتوان به یک اینفلوئنسر نمره قبولی داد. فردی که پس از گرفتن پول فقط صرفاً شما را معرفی کند، فایده چندانی برای شما نخواهد داشت. نتیجه خوب زمانی به‌دست می‌آید که مناسب‌ترین شکل محتوا، در بهترین زمان و با بهترین لحن و زبان برای معرفی برند و تبلیغ آن استفاده شود. یک اینفلوئنسر خوب زمان صرف می‌کند تا بهترین راه را برای معرفی شما به مخاطبانش پیدا و از آن استفاده کند.

نفوذ

توانایی تاثیرگذاری، نیازمند داشتن نفوذ بر مخاطبین است. اینکه مخاطب به حرف معرف و تبلیغ‌کننده گوش دهد و مطمئن باشد قرار است مشکلی از او حل شود. این اطمینان باعث می‌شود نسبت به برند شما اعتماد ایجاد شود.

دیده شدن

تعداد بیننده عامل بسیار مهمی است. به‌هرحال شما هزینه می‌کنید تا برندتان را به دیگران معرفی کنید. اگر یک نفر با وجود تمام خصوصیات بالا، نتواند محتوای مربوط به شما را به تعداد افرادی که مدنظرتان است نشان دهد، چرا به او پول می‌دهید؟
موارد بالا مهم‌ترین ویژگی‌های هستند که یک اینفلوئنسر باید از آن‌ها برخوردار باشد. اما عبارت اینفلوئنسر یا فرد تاثیرگذار، دربرگیرنده قشر زیادی از افراد می‌شود که می‌توان آن‌ها را به بخش‌بندی‌های کوچک‌تر تقسیم کرد.

 

با  6 گام مهم اینفلوئنسر شوید | چگونه یک اینفلوئنسر ماهر شویم

 

چگونه اینفلوئنسر شویم

  •  در ضمینه مورد علاقه تان فعالیت کنید

باید زمینه‌ای را انتخاب کنیم که دانش و علاقه زیادی نسبت به آن داریم. یک قلم و کاغذ بردارید و در مورد علایق خود بنویسید. چه موضوعات و کارهای را بیش از همه دوست دارید و احیانا در آن مهارت دارید؟ لازم نیست علاقمندی هایتان حتما در چارچوب های نرمال مثل سفر، آرایش، لباس و … قرار بگیرند. چیزی که اینفلوئنسرهای موفق را از اینفلوئنسرهای معمولی جدا می کند این است که آنها مخاطبانی را پیدا می کنند که به محتوای آن ها در آن قسمت از صنعت کاری علاقه دارند. به یاد داشته باشید که همه افراد هنگام شروع کوچک هستند و به مرور زمان قدرت و تاثیر آن ها برروی افراد بیشتری اعمال می شود.

  • وارد کردن اطلاعات در بیو

به محض اینکه حوزه فعالیت خود را مشخص کردیم، باید اکانت اینستاگرام خود را به دقت تنظیم کنیم. اولین چیزی که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم نوشتن متنی در بیو است که سریعا مخاطب را به صفحه ما جذب کند.

  • محتوای ارزشمند تولید و منتشر کنید

این روزها محتوا حرف اول را می زند. بهترین محتوا را تولید کنید.در اینستاگرام سعی کنید عکسی عالی و درست و حسابی بگیرید. برای این کار وقت بگذارید و حتی اشکالی ندارد اگر کمی برایش هزینه کنید. محتوای شما نه تنها باید به سبکی باشد که بتواند اطلاعات ارزشمندی را به مخاطبان منتقل کند، بلکه باید بتواند جلوه گر شخصیت و صدای شما نیز باشد. عواملی که باعث می شوند محتوای شما برای مخاطبان هدف تان خاص باشد و شما را از دیگران متمایز کند. به اشتراک گذاری محتواهای نوشته شده توسط دیگر اینفلوئنسرها یا حرفه ای ها باعث می شود که شما به آرامی توجه مخاطبان هدف را به سمت خودتان جلب کنید. به همین علت شما خیلی راحت تر می توانید به این افراد دسترسی داشته باشید و شاید در آینده از آنها بخواهید که این کار را برای خودتان انجام دهند.

هشتگ‌ها اهمیت ویژه ای دارند چراکه موجب می‌شوند که محتوای ما به کاربران دیگر نیز نمایش داده شود. اینستاگرام به ما اجازه می‌دهد که حداکثر از ۳۰ هشتگ برای یک پست استفاده کنیم. به یاد داشته باشد که هشتگ‌هایی با تعداد زیاد جستجو ممکن است کارایی لازم را برای شما نداشته باشند چراکه رقابت در میان تمام پست‌هایی که آن هشتگ را دارند دشوار است. در عوض به سراغ هشتگ‌هایی بروید که اخیراً محبوب شده‌اند، بدین ترتیب شانس خود را برای بیشتر دیده شدن افزایش می‌دهید.

  • افزایش مخاطبان و تعامل با انها

اگر قصد دارید به عنوان یک اینفلوئنسر موفق شناخته شوید، همواره باید بخشی از تمرکز خود را به تقویت شبکه‌ی فالوورها و افزایش تعداد آنها اختصاص دهید. یکی از روش‌های افزایش مخاطب، نوشتن در وبلاگ ها می‌باشد. با نوشتن در وبلاگ ها رفته رفته افراد بیشتری با نام شما آشنا می‌شوند و احتمال اینکه این افراد در شبکه های اجتماعی نیز به دنبال شما باشند نیز افزایش می‌یابد. علاوه‍ بر این نگارش پست به صورت نویسنده‍ ی مهمان نیز می‍توان موجب تسریع فرآیند شود. در تولید محتوا به صورت مهمان باید در انتخاب وب سایت میزبان و زمینه‌ای که قصد تولید محتوا دارید بسیار دقت کنید. پایه اصلی شبکه‌های اجتماعی، افراد و نحوه تعامل با آنان است. پاسخ دادن به نظرات و سؤالات فالوورها به آنها این پیام را می‌رساند که برای شما ارزشمند هستند و تصویر مثبتی از شما در ذهن آنها به جای می‌گذارد. به عنوان یک اینفلوئنسر باید آماده‌ی رویارویی با هرگونه عکس‌العمل بد وحتی ناشایست از سمت فالوورها باشید و حتی بتوانید از این جریانات برای معروف شدن هر چه بیشتر خود استفاده کنید.

محتواهای محبوب شبکه اجتماعی را بررسی کنید و ببیند چه نوع محتوایی با استقبال بیشتری مواجه می شود. چه پست هایی لایک بیشتری می گیرد و چه مطالبی محبوبیت بیشتری پیدا می کند. سعی کنید محتوایتان را متناسب با این تحلیل ها تولید کنید. حتی می توانید از مخاطبانتان بپرسید چه چیزی را بیشتر دوست دارند.

  • با برند های مهم در ارتباط باشید

به محض اینکه تعداد فالوئرهایتان به بیش از دوهزار نفر رسید، فعالیت خود را بیشتر کنید. می‌توانید به برندهایی که فکر می‌کنید در زمینه مرتبط با شما فعالیت دارند، مخصوصاً آنهایی که تجربه کار با اینفلوئنسرها را دارند، پیام بدهید. شاید در ابتدا کار آسانی نباشد اما نتیجه حاصل از این فعالیت‌ها شما را در ادامه شگفت زده خواهد کرد.

  • فالوور نخرید

بدترین کاری که میتوانید بکنبد تا شکست خود را تضمین کنید خرید فالوور است. اگر می‌خواهیم اینفلوئنسری باشیم که بتوانیم از این راه کسب درآمد کنیم، جذب فالوئر از راه‌های ارگانیک، بهترین گزینه است. البته این راه آسانی نیست و یک شبه نمی‌توان تعداد فالوئر مدنظر را به دست آورد. اما راه رسیدن به موفقیت هم راهی هموار و ساده نیست. فالوئرهای خریدارای شده به رشد ما صدمه میزند چرا که تعامل لازم با ما را نخواهند داشت.

فرآیند تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر، فرآیندی زمان‌بر می‌باشد زیرا فالوورها در درجه‌ی اول باید به شما اعتماد کنند که اعتماد کردن هم زمان نسبتاً زیادی را می‌طلبد. به همین دلیل تنها کاری که می‌توانید در این مورد انجام دهید این است که به صورت مداوم و برنامه‌ریزی شده عملیات مربوط به تولید محتوای شبکه اجتماعی و مدیریت شبکه های اجتماعی را به درستی انجام دهید.

 

 

Read 2130 times

Leave a comment

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

اگر به دنبال فالوور واقعی هستید و نمی‌خواهید که از فالوور تقلبی استفاده کنید، بهتر است از ربات هوشمند اینستاگرام استفاده کنید.
۱. افزایش چشمگیر فالوور واقعی

۲. ارسال پست‌های زمان‌بندی شده:

۳. حذف نظرات توهین‌آمیز:

۴. ارسال خودکار پیغام به دایرکت:

۵. رصد کردن گزارشات:
 
 
 
 

 
پشتیبانی تلفنی 24 ساعته : 02128427086 - 01154233545
طراحی شده توسط تیم دیتادیزاین
....
....
....
info [at] datadesign . ir