اما برای اینفلوئنسر شدن باید به یکسری نکات پایبند بود که در زیر به آن ها اشاره شده است. با اینستامارکت ایران همراه باشید.
در ضمینه مورد علاقه تان فعالیت کنید
باید زمینهای را انتخاب کنیم که دانش و علاقه زیادی نسبت به آن داریم. یک قلم و کاغذ بردارید و در مورد علایق خود بنویسید. چه موضوعات و کارهای را بیش از همه دوست دارید و احیانا در آن مهارت دارید؟ لازم نیست علاقمندی هایتان حتما در چارچوب های نرمال مثل سفر، آرایش، لباس و … قرار بگیرند. چیزی که اینفلوئنسرهای موفق را از اینفلوئنسرهای معمولی جدا می کند این است که آنها مخاطبانی را پیدا می کنند که به محتوای آن ها در آن قسمت از صنعت کاری علاقه دارند. به یاد داشته باشید که همه افراد هنگام شروع کوچک هستند و به مرور زمان قدرت و تاثیر آن ها برروی افراد بیشتری اعمال می شود.
وارد کردن اطلاعات در بیو
به محض اینکه حوزه فعالیت خود را مشخص کردیم، باید اکانت اینستاگرام خود را به دقت تنظیم کنیم. اولین چیزی که باید توجه ویژهای به آن داشته باشیم نوشتن متنی در بیو است که سریعا مخاطب را به صفحه ما جذب کند.
محتوای ارزشمند تولید و منتشر کنید
این روزها محتوا حرف اول را می زند. بهترین محتوا را تولید کنید.در اینستاگرام سعی کنید عکسی عالی و درست و حسابی بگیرید. برای این کار وقت بگذارید و حتی اشکالی ندارد اگر کمی برایش هزینه کنید. محتوای شما نه تنها باید به سبکی باشد که بتواند اطلاعات ارزشمندی را به مخاطبان منتقل کند، بلکه باید بتواند جلوه گر شخصیت و صدای شما نیز باشد. عواملی که باعث می شوند محتوای شما برای مخاطبان هدف تان خاص باشد و شما را از دیگران متمایز کند. به اشتراک گذاری محتواهای نوشته شده توسط دیگر اینفلوئنسرها یا حرفه ای ها باعث می شود که شما به آرامی توجه مخاطبان هدف را به سمت خودتان جلب کنید. به همین علت شما خیلی راحت تر می توانید به این افراد دسترسی داشته باشید و شاید در آینده از آنها بخواهید که این کار را برای خودتان انجام دهند.
هشتگها اهمیت ویژه ای دارند چراکه موجب میشوند که محتوای ما به کاربران دیگر نیز نمایش داده شود. اینستاگرام به ما اجازه میدهد که حداکثر از ۳۰ هشتگ برای یک پست استفاده کنیم. به یاد داشته باشد که هشتگهایی با تعداد زیاد جستجو ممکن است کارایی لازم را برای شما نداشته باشند چراکه رقابت در میان تمام پستهایی که آن هشتگ را دارند دشوار است. در عوض به سراغ هشتگهایی بروید که اخیراً محبوب شدهاند، بدین ترتیب شانس خود را برای بیشتر دیده شدن افزایش میدهید.
افزایش مخاطبان و تعامل با انها
اگر قصد دارید به عنوان یک اینفلوئنسر موفق شناخته شوید، همواره باید بخشی از تمرکز خود را به تقویت شبکهی فالوورها و افزایش تعداد آنها اختصاص دهید. یکی از روشهای افزایش مخاطب، نوشتن در وبلاگ ها میباشد. با نوشتن در وبلاگ ها رفته رفته افراد بیشتری با نام شما آشنا میشوند و احتمال اینکه این افراد در شبکه های اجتماعی نیز به دنبال شما باشند نیز افزایش مییابد. علاوه بر این نگارش پست به صورت نویسنده ی مهمان نیز میتوان موجب تسریع فرآیند شود. در تولید محتوا به صورت مهمان باید در انتخاب وب سایت میزبان و زمینهای که قصد تولید محتوا دارید بسیار دقت کنید. پایه اصلی شبکههای اجتماعی، افراد و نحوه تعامل با آنان است. پاسخ دادن به نظرات و سؤالات فالوورها به آنها این پیام را میرساند که برای شما ارزشمند هستند و تصویر مثبتی از شما در ذهن آنها به جای میگذارد. به عنوان یک اینفلوئنسر باید آمادهی رویارویی با هرگونه عکسالعمل بد وحتی ناشایست از سمت فالوورها باشید و حتی بتوانید از این جریانات برای معروف شدن هر چه بیشتر خود استفاده کنید.
محتواهای محبوب شبکه اجتماعی را بررسی کنید و ببیند چه نوع محتوایی با استقبال بیشتری مواجه می شود. چه پست هایی لایک بیشتری می گیرد و چه مطالبی محبوبیت بیشتری پیدا می کند. سعی کنید محتوایتان را متناسب با این تحلیل ها تولید کنید. حتی می توانید از مخاطبانتان بپرسید چه چیزی را بیشتر دوست دارند.
با برند های مهم در ارتباط باشید
به محض اینکه تعداد فالوئرهایتان به بیش از دوهزار نفر رسید، فعالیت خود را بیشتر کنید. میتوانید به برندهایی که فکر میکنید در زمینه مرتبط با شما فعالیت دارند، مخصوصاً آنهایی که تجربه کار با اینفلوئنسرها را دارند، پیام بدهید. شاید در ابتدا کار آسانی نباشد اما نتیجه حاصل از این فعالیتها شما را در ادامه شگفت زده خواهد کرد.
فالوور نخرید
بدترین کاری که میتوانید بکنبد تا شکست خود را تضمین کنید خرید فالوور است. اگر میخواهیم اینفلوئنسری باشیم که بتوانیم از این راه کسب درآمد کنیم، جذب فالوئر از راههای ارگانیک، بهترین گزینه است. البته این راه آسانی نیست و یک شبه نمیتوان تعداد فالوئر مدنظر را به دست آورد. اما راه رسیدن به موفقیت هم راهی هموار و ساده نیست. فالوئرهای خریدارای شده به رشد ما صدمه میزند چرا که تعامل لازم با ما را نخواهند داشت.
فرآیند تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر، فرآیندی زمانبر میباشد زیرا فالوورها در درجهی اول باید به شما اعتماد کنند که اعتماد کردن هم زمان نسبتاً زیادی را میطلبد. به همین دلیل تنها کاری که میتوانید در این مورد انجام دهید این است که به صورت مداوم و برنامهریزی شده عملیات مربوط به تولید محتوای شبکه اجتماعی و مدیریت شبکه های اجتماعی را به درستی انجام دهید.